miércoles, 25 de noviembre de 2009

Programa d'accions. "Escoles verdes"

  1. Apliquem el codi de bones pràctiques ambientals.

A partir d'informació diversa, s'iniciarà el reball per fer “el codi de bones pràctiques ambientals”. Aquest procés intenta conscienciar als alumnes d'establir unes normes que ens ajudin a millorar la nostra manera de tractar el medi que ens envolta.

  1. Plafó d'Escoles Verdes.

De manera cínica es posarà la informació d'Escoles Verdes al plafó que hi ha a l'entrada de l'IES. Alà hi constaran diferents dades com la quantitat de paper reciclat, les informacions de les diferents actuacions, etc. Ara per ara, s'han fet diferents murals gràcies a la col·laboració dels tutors. De mica en mica anirem actualitzant i millorant la informació.

  1. Tramesa d'informació via telemàtica.

Per evitar l'ús innecesari del paper, es demanaran les adreces electròniques a tot el professorat per tal de transmetre informació. També s'intentaran aconseguir les adreces de les famílies i procedir de manera informàtica la tramesa de dades.

Dins d'aquest projecte entra el llibre digital de cinc assignatures a 1r d'ESO i biologia a 3r i a 4t.

  1. El conreu del nostre hort biològic.

Consistiria en el Medi Natural. El punt de partida del curs 2006/7 va ser la delimitació del terreny (construcció d’un mur) de forma rectangular per l’Ajuntament de Llançà.

  1. Decoració amb material reciclat.

Consistiria en procurar fer una decoració amb material reciclat en un lloc concret de l’IES. Es desenvoluparà en classe de Visual i Plàstica en la qual els alumnes, al llarg del curs faran uns quadres per tal fer més acollidor l’espai als passadissos.

  1. Impliquem-nos en tenir-ho tot net!

Consistiria en continuar amb la recollida selectiva de paper, plàstics, piles, material d’ofimàtica i matèria orgànica. El Consell Escolar de l’IES han decidit que s’ha de fer la neteja de les zones d’esbarjo i, si cal, de les aules, amb els alumnes implicats. La recollida es farà a l’hora de tutoria i de manera cíclica, s’hi implicarà a tot l’alumnat amb llurs els tutors i cotutors.

  1. Coneixement del medi per mitjà de sortides.

Cada any es fan excursions al Cap de Creus per conèixer la nostra fauna i flora del nostre entorn més proper, també es va a la depuradora municipal, « Coastwatch » és una mena de neteja que es la fa a la vora de la platja. Recollida de menjar i joguines per les comarques properes o tercer món. I respecte de l’entorn escolar.

  1. Projecte orenetes.

Fer un cens de les orenetes de la població de Llançà, serveix també per sensibilitzar a la gent de la necessitat d’aquests ocells, augmentar el respecte envers aquests animals, per veure com fan el niu com es trenca i com es destrueix, per saber quan emigren fer una fixa per apuntar-ho tot.

  1. Treballs de recerca.

Consistiria en que els treballs de recerca de 1 de BAT, tractessin de reciclatge, energies renovables, energies alternatives, campanyes de conscienciació... etc.

  1. Transport en bicicleta.

Consistiria en crear i discutir nous recorreguts de bicicleta per a Llançà, crear nous pàrquings per a bicicletes dins del recinte escolar, i demanar ajut a l’ajuntament per crear carrils bici.

  1. Concursos del medi ambient.

Consistiria en intentar engrescar algun grup en que participi als concursos que cada any organitzen diverses entitats sobre activitats de medi ambient i natura.




Carla, Andreea, Elo, Espe.

0 comentarios:

Publicar un comentario